مدیریت استراتژیک
نویسنده : مدیر سایت    
دوشنبه 23 مرداد 1396
    
بازدید: 8170
    
زبان : فارسی
    

مدیریت استراتژیک (راهبردی)

Strategic Management

 

مدیریت راهبردی یا مدیریت استراتژیک یک تجزیه و تحلیل در خصوص مسایل مهم و برجستهٔ سازمان است که توسط راهبران ارشد سازمان، به منظور کنترل منابع در محیط‌های خارج از سازمان و شاه راههای اصلی حرکت سازمان در 5 الی 10 سال آینده اتخاذ می‌شود.این فرایند شامل مشخص کردن ماموریت، چشم انداز و ارزشهای سازمان و سیاست ها و خط مشی های سازمان و همهٔ فعالیت‌هایی که برای نیل به آنها نیاز است، نیز می‌شود.

در تعریفی دیگر مدیریت استراتژیک را مجموعه ای از تصمیمات و اقدامات مدیریتی خوانده اند که عملکرد بلندمدت یک شرکت را تعیین می کند. مدیریت استراتژیک شامل رصد محیطی (هم خارجی و هم داخلی)، تدوین استراتژی (برنامه ریزی استراتژیک یا بلندمدت)، پیاده سازی، ارزیابی و کنترل استراتژی است. بنابراین مطالعه مدیریت استراتژیک بر پایش و ارزیابی فرصت ها و تهدیدهای خارجی در پرتو قوت ها و ضعیف های داخلی یک شرکت تأکید می کند. مدیریت استراتژیک در ابتدا سیاست کسب وکار خوانده می شد. موضوعاتی که در مدیریت استراتژیک مطرح می شود شامل برنامه ریزی استراتژیک، رصد محیطی و تجزیه و تحلیل صنعت است.

 

چنانچه می خواهید به چشم اندازهای خود دست یابید و دست خوش تغییرات محیطی نشوید و کمترین ریسکهای تغییرات شامل سازمان شما شود ، لازم است برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک در سازمان نهادینه شود.

 

مهندسی مجدد کسری سیستم ، آماده ارائه مشاوره مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک، آموزش و استقرار آن در سازمان شما می باشد.

***لطفا از مشاورین با صلاحیت ، حرفه ای و متعهد استفاده نمایید.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.